Snídaně veslařů
Rok vzniku:
1881Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
Phillips Collection, Washington DC, USARozměr originálu:
129.5x172.7 cmSnídaně veslařů zachycuje
Renoirovy přátele při družné zábavě v restauraci Maison Fournaise poblíž Seiny v Chatou. Muž s kloboukem v popředí je malíř
Gustave Caillebotte (mecenáš a příznivec impresionistů ). Dáma v popředí s psíkem je Aline Charigot (
Renoirova budoucí žena). Charles Ephrussi, bohatý historik umění-amatér, sběratel umění a editor uměleckého časopisu je muž s vysokým kloboukem v pozadí. Ve středu kompozice popijí ze sklenice herečka Ellen Andrée. V pravém horním rohu obrazu flirtují s Jeanne Samary
Renoirovi přátelé Eugene Pierre Lestringez a Paul Lhote. Vzadní části obrazu je dcera majitele Louise-Alphonsine Fournaise (opřená o zábradlí) a její bratr Alphonse Fournaise, Jr. (muž vzadu otočený doleva). V popředí obrazu vidíme Angele Legault (žena s kloboučkem) a novináře Adriena Maggiolo (skloněný nad stolem). Stůl vytváří diagonální kompozici rozdělující obraz na dvě části (jedna je plná postav, druhá víceméně prázdná).
Renoir do obrazu vpustil hodně světla – výsledek je kontrastní, barevný a plný života.
Renoir namaloval obraz Snídaně veslařů v roce 1881. Převládající barvy tohoto obrazu jsou pestrobarevné a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 129.5x172.7 cm. Umístěním originálu obrazu je Phillips Collection, Washington DC, USA. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Pierre Auguste Renoir (1841 – 1919). Jeden z největších francouzských
impresionistů. Maloval skromně, s pokorou studoval díla jiných malířů. Jeho malby jsou přitom spontánní s volnými, jemnými tahy štětce. Courbet jej inspiroval k zobrazovaní každodenních výjevů běžných lidí, Corot Renoira ovlivnil svou láskou k přírodě a používáním jemných tónů. Nejvíce Renoira ovlivnil
Manet, známý svou barvitostí, malou prostorovou hloubkou a širokými tahy štětce.
Renoirovy obrazy jsou bezprostřední, zachycují optimistickou atmosféru pařížských ulic a kaváren. Akty jsou proslulé čistotou, jemností, hrou světla na lidském těle. Mezi Renoirova neznámější díla je řazen obraz
Houpačka (zachycující okamžik milého dvoření, sváteční chvíli plnou barev a světla).
Moulin de la Galette (symbol impresionismu ukazující letní taneční slavnost pod širým nebem).
Snídaně veslařů – idealizovaný portrét Renoirových přátel, včetně budoucí manželky. Obraz pět ukazuje bezstarostnost tehdejších vyšších vrstev a způsob trávení volného času. Mezi ceněné patří i série tří obrazů
Tanec na venkově,
Tanec v Bougivalu a
Tanec ve městě (mistrně namalovaný pohyb a atmosféra tance).